pointer Open inschrijving

In korte tijd weer helemaal bijgespijkerd!

Voor alle werkzaamheden geldt: als professional wil je je vak zo goed mogelijk uitvoeren. Je weet wat je doet en waarom je dat zo doet. Maar zo af en toe kan je het gevoel bekruipen dat je iets mist. Je hebt behoefte aan nieuwe informatie, nieuwe technieken of een frisse wind door je werkwijze. Snel en effectief een training volgen is dan een optie. Maar dan wel wanneer het jou uitkomt. Dat kan nu met de open inschrijving trainingen die Retailtraining aanbiedt op verschillende vakgebieden.

TRAIN DE TRAINER
‘Good teachers know how to bring out
the best in students’ 
~Charles Kurait~

Omschrijving van de training:
De training Train de Trainer is een training die anders is dan alle andere trainingen. In deze training leren wij je namelijk hoe je zelf een groep kunt trainen (bijvoorbeeld in klant-tevredenheid).

We nemen je mee in de wereld van een trainer. Hoe bereidt hij/zij een training voor en wat betekent het om een groep te ontwikkelen, mee te nemen in een onderwerp en te inspireren ‘anders’ te gaan functioneren?

Op dag 1 bespreken we de belangrijkste trainerscompetenties met je en gunnen we je een kijkje in de boeiende werkzaamheden van opleidingskundige en ervaren trainer Ronald Bangma. Hoe zet je communicatie in? Wat moet je doen om echt door te dringen tot de deelnemers in de groep?  Ronald vertelt je, op een interactieve manier, hoe hij dat doet en betrekt je in zijn werkwijze.

Op dag 2 krijg je de kans om de theorie van dag 1 in de praktijk te brengen. Aan de hand van een draaiboek ga je aan de slag met je medegroepsleden. Je krijgt uiteraard feedback en daarnaast laten wij je vooral groeien in jouw rol als trainer. Heel praktisch en heel eerlijk.

Doelgroep
Je bent een beginnende trainer die al heeft laten zien voor een groep te kunnen staan maar daar graag de volgende stap in wil maken.

Voorbereiding van de training
Je deelt je leerdoelen met ons en je probeert zo praktisch mogelijk te omschrijven waar we jou mee kunnen helpen om te groeien als trainer.

Je krijgt de keuze uit drie thema’s voor dag 2 om mee aan de slag te gaan. Je krijgt een draaiboek dat je mag houden. Na de opleiding heb je een mooie blauwdruk voor een training die je zelf kan geven aan je opdrachtgevers/deelnemers.
Resultaat van de training:
Aan het einde van deze dagen heb je een stap gemaakt in je ontwikkeling als trainer.

  • Je hebt je kennis over de competenties, communicatie en didactiek vergroot
  • Je vaardigheden als trainer zijn ontwikkeld. Je bent in staat om een groep in beweging te krijgen en je weet bij ze door te dringen
  • Je staat zelfverzekerder voor een groep deelnemers
  • Je hebt een mooie blauwdruk van een draaiboek van jouw keuze.

Datum en duur van de training:
De training ‘train de trainer’ is een tweedaagse training die we dit jaar nog twee keer verzorgen. De trainingen vinden plaats op 11 en 18 september en 13 en 20 november (van 09:30 uur tot 16:30 uur).

Locatie van de training:
De training wordt gegeven in Veenendaal.
De training gaat door bij een minimale deelname van 8 personen

Kosten en aanmelden voor de training:
€ 485,00 per persoon exclusief B.T.W. en inclusief lunch.
Aanmelden? Stuur een mail naar info@retailtraining.nl
of bel met 06 53 813 406

KLANTEN KOMEN ALTIJD VAN RECHTS
‘Om te overleven als ondernemer moet je niet alleen je klanten begrijpen, maar ook openstaan voor kritiek’
~Annemarie van Gaal~

Omschrijving van de training:
Maria Boelens is auteur van het succesvolle managementboek ‘Klanten komen altijd van rechts’. Hierin analyseert en beschrijft zij op pakkende wijze de klantgerichtheid in Nederland.

In de lijn van het boek verzorgen we deze training. Onderwerpen als: ‘Hoe gaan we om met de klant en hoe willen we omgaan met de klant?’ komen aan bod. Hoe gaan we er als team een feestje van maken waarin de klant centraal staat? Naast deze inspirerende training krijg je ook praktische tips die je helpen de verkoop in je winkel op een hoger niveau te brengen. Een hoger resultaat is een absoluut gevolg van klantgericht te werk gaan. Daarnaast levert het je naast meer resultaat ook nog eens meer werkplezier op.

Resultaat van de training:
Aan het einde van deze dag heb je meer inzicht in het verhogen van de klantgerichtheid in jouw organisatie. Je krijgt tips die je morgen direct kunt toepassen. Uiteraard ontvang je een exemplaar van het boek!

Tijdstip en duur van de training:
De workshop ‘klanten komen altijd van rechts’ vindt dit jaar nog twee keer plaats op 4 september en 6 november van 10:00 uur tot 16:00 uur.

Locatie van de training:
De training wordt gegeven in Veenendaal.
De training gaat door bij een minimale deelname van 8 personen

Kosten en aanmelden voor de training:
€ 199,00 per persoon exclusief B.T.W. en inclusief lunch.
Aanmelden? Stuur een mail naar info@retailtraining.nl
of bel met 06 53 813 406

VERKOPEN EN DE WERKING VAN HET BREIN

Omschrijving van de training:
Op welke wijze werkt het brein eigenlijk en hoe neemt jouw klantbeslissingen? Hoe herken je de voorkeuren van het bijzondere ‘koopbrein’? Welke rol kan de verkoopadviseur spelen op dat gebied en hoe kan hij of zij het koopproces gunstig beïnvloeden?

Psychologe en trainer Merel Timmerhuis verzorgt een interessante workshop over de werking van het brein.

De workshop is opgedeeld in een ochtend- en een middagsessie. Aan bod komen:

  • De illusie van de vrije wil.
  • Hoe maakt ons brein keuzes? Welke gebieden zijn hierbij betrokken en hoe worden die gebieden getriggerd?
  • Hoe kunnen wij deze gebieden voordelig beïnvloeden? Welke concrete handelingen kun je inzetten om het brein van jouw klant onbewust te beïnvloeden in zijn koopgedrag?
  • Neuromarketing en de 6 principes van overtuigen. Aan bod komen, o.a. priming, framing en het anker effect.

De middag wordt besteed aan het verkrijgen van inzicht in je eigen verkoopstijl door middel van een korte wetenschappelijke test. Later op de middag komen het bespreken van de zes fases van een verkoop en het herkennen van de voorkeuren van je klant aan bod. Merel leert je verkoopsituaties te beïnvloeden door het gebruik van G-LEAD.

Kortom: een must-follow training voor iedereen die professioneel betrokken is bij klanten en verkoop.

Resultaat van de training:
Aan het einde van deze dag herken je de voorkeuren van de klant, weet je op welke manier een consument beslissingen neemt  en heb je meer inzicht in je eigen verkoopstijl. Je beschikt over praktische vaardigheden om de zes verkoopfases optimaal in te zetten en ben je nog beter in staat echte connectie te maken met je klant.

Tijdstip en duur van de training:
De workshop ‘verkopen en de werking van het brein’ vindt dit jaar nog twee keer plaats op 22 september en 24 november. In 2018 staan ook twee dagen gepland: 23 maart en 18 mei. De training duurt van 10:00 uur tot 16:00 uur.

Locatie van de training:
De training wordt gegeven in Veenendaal.
De training gaat door bij een minimale deelname van 8 personen

Kosten en aanmelden voor de training:
€ 399,00 per persoon exclusief B.T.W. en inclusief lunch.
Aanmelden? Stuur een mail naar info@retailtraining.nl of bel met 06 53 813 406