ROTO Tweewielers: klantbeleving op twee wielen

By | Geen categorie

Volgens mij verplaatst de mens zich nergens ter wereld meer op twee wielen dan in Nederland; ons land is fietsland bij uitstek. Volgens een publicatie van het ‘kennis- en coördinatiepunt recreatief fietsen’ zijn er 22,8 miljoen ‘gewone’ fietsen, 1,9 miljoen e-bikes en 9.500 speed pedelecs in Nederland. Gemiddeld bezit een huishouden 3 fietsen. Die fietsen worden ergens gekocht; de tweewielerbranche is dan ook een branche waarbij een optimaal klantcontact van groot belang is. Wilco Wolterink van Roto Tweewielers is zich hier terdege van bewust en besteedt veel aandacht aan het ontwikkelen en trainen van zijn medewerkers. 3Blended verzorgde een training ‘klantverwachting overtreffen’ voor de Deventer onderneming. En met succes!

Read More

Oei, ik groei

By | Geen categorie

Je groeit als bedrijf… iets om trots op te zijn. Maar groeien vraagt ook om keuzes maken en richting bepalen. Welke kant gaan we op? Welke stappen gaan we zetten en in welke volgorde?

Read More

Gedragsverandering op de winkelvloer

By | Geen categorie

Opleidingskundige en gedragsontwikkelingsexpert Ronald Bangma van 3Blended was onlangs te gast in het Drentse Hoogeveen. Hij sprak op een inspiratiebijeenkomst voor retailondernemers en hun medewerkers. Aanleiding voor de bijeenkomst is de ontwikkeling van de retail in de binnensteden. Dit is voor nagenoeg alle steden een actueel onderwerp. Iedereen; zowel inwoners als retailers, willen een drukke en gezellige binnenstad. Beleving en vertier zijn veelgehoorde kreten. Maar wat is daar voor nodig en welke rol spelen de gastvriendelijkheid cq. klantgerichtheid van de winkels hierin? Door vier sprekers werd hier vanuit verschillende perspectieven naar gekeken. Ronald Bangma was één van hen. Zijn visie? Klantgerichtheid is zeker bepalend, maar zorg eerst dat je helder hebt wat je onder klantgerichtheid verstaat.

Read More

Maria komt van rechts: verrassing!

By | Geen categorie

Vakantie; ik ben er dol op. En van verrassingen word ik meestal ook wel blij. Maar is een combinatie van die twee aan te raden? Op vakantie gaan maar niet weten waarheen of misschien zelfs niet eens met wie? De bestemming en/of je reisgezelschap worden je pas bekend gemaakt vlak voordat je vertrekt. Het bestaat! srprs.; een reisorganisatie die uitgaat van het principe dat je je mooiste reis niet plant, maar dat die je overkomt. Ik vraag me af hoe een organisatie, die ‘verrassen’ hoog in het vaandel heeft staan, omgaat met klantgerichtheid. Op naar Amsterdam voor een gesprek met Timo Wolff, head of Customer Service & Cards.

Read More

3Blended ronde tafel gesprek

By | Geen categorie

Afgelopen week vond het eerste 3Blended Ronde Tafel gesprek plaats in Zeist. Het thema; BORGEN.
3Blended nodigde 8 professionals uit voor een leerzame sessie over het borgen van gedrag en/of opleiden. Zoals gespreksleider Ronald Bangma het persoonlijke doel voor de groep uiteenzette: reflecteren, kennis delen en vooral inspireren!

Read More

Maria komt van rechts: gewoon gek op mensen!

By | Geen categorie

De tandarts; ik geloof dat ik aardig in de buurt van de waarheid zit als ik zeg dat 80% van de mensen een bezoekje aan de praktijk ervaart als noodzakelijk kwaad. Met je mond open, achterover in de behandelstoel ben je toch wel enigszins overgeleverd aan de witte jas die boven je hangt. Weinig in te brengen als klant/patiënt zou je zo denken. Maar is dat wel zo? Bestaat er zoiets als klantgerichtheid of de klant centraal stellen in de tandartspraktijk?

Read More

Maria komt van rechts: Laat oude denkpatronen los

By | Geen categorie

Op woensdagochtend 22 november rij ik richting het yardenhuis Zevenberg; het crematorium en afscheidshuis van Yarden dat even buiten het Drentse Hoogeveen gelegen is. Het recent geopende huis ontleent haar naam aan de nog zeven zichtbare grafheuvels (tumuli), waarin de prehistorisch mens zijn doden begroef of na verbranding de asurn bijzetten.

Read More

Maria komt van rechts: Custom driven

By | Geen categorie

Bas Hoogland, voormalig commercieel directeur van Landal Greenparks gooide na 19 jaar in 2015 het roer om. Na een periode waarin zijn gezondheid hem parten speelde merkte hij dat hij zijn werk ‘minder leuk’ begon te vinden. ‘Dat gaf stof tot nadenken. In deze periode gingen ook onze kinderen de deur uit en werd het voor mijn echtgenote Jeannette tijd om haar wens te willen ondernemen, kracht bij te zetten’, vertelt de vriendelijke ondernemer wanneer ik hem ontmoet in zijn prachtige bed-no-breakfast ‘De Heerlijkheid Vijlen’.

Read More

Maria komt van rechts: Huize Wezup

By | Geen categorie

Terwijl ik al een beetje mijn koffer aan het inpakken ben om heerlijk op vakantie te gaan krijg ik via LinkedIn een berichtje van Jan ’t Hoen, eigenaar van verpleeghuis ‘Huize Wezup’. Hij refereert aan mijn boek en schrijft: “Klanten komen inderdaad altijd van rechts! In de zorg en met name de verpleeghuiszorg zouden bestuurders hieraan wat vaker moeten denken! Mocht u een keer in de buurt van Wezup zijn dan bent u welkom voor een kop koffie of thee’.

Read More

Outfit: het bleek gewoon nog beter te kunnen

By | Geen categorie

‘Trainen hoefde voor mij eigenlijk niet zo. Mijn winkels deden het prima; ik had een hecht en enthousiast team in elk van mijn zes winkels staan. Waarom zou ik in vredesnaam moeten investeren in trainingen’? Agnes Kamp, onderneemster en eigenaresse van Outfit (damesmodewinkels, gevestigd in Noord-Nederland, red.) lacht wanneer ze de zinnen uitspreekt. Inmiddels denkt ze er iets genuanceerder over. Het trainingstraject heeft mooie resultaten laten zien.

Read More

Door deze site te bezoeken gaat u automatisch akkoord met ons gebruik van cookies. meer informatie

Cookie gebruik
Door onze site te bezoeken gaat u automatisch akkoord met ons gebruik van cookies. Een cookie is gewoon een klein tekstbestand dat wij bij een bezoek aan onze website naar uw computer sturen. Dat doen we om u steeds relevantere informatie te kunnen aanbieden.


Deze cookies zorgen er onder meer voor dat u op onze website niet steeds dezelfde informatie te zien krijgt of moet invoeren. Bekijk de lijst met cookies die we kunnen plaatsen als u onze website bezoekt.


Vrijwel alle browsers kunnen zo worden ingesteld dat cookies niet geaccepteerd worden of dat u op de hoogte wordt gesteld wanneer u een cookie ontvangt. De meeste websites - waaronder de onze - werken echter niet goed als u het gebruik van cookies uitschakelt.


Liever geen cookies?
Via uw browser kunt u cookies verwijderen en uitschakelen. Dit kunt u alleen zelf doen, omdat cookies op uw computer zijn opgeslagen. Overigens kan het uitschakelen van cookies er wel voor zorgen dat onze website niet meer optimaal werkt. Hieronder vindt u een lijst van de meest gebruikte browsers. Klik op uw browser voor informatie over het aanpassen van het gebruik van cookies.

Google Chrome
Microsoft Internet Explorer
Mozilla Firefox
Apple Safari

Close